تعميرات تعميرات .

تعميرات

تعميرات مانيتور

تعميرات مانيتور

تعميرات مانيتور نيز مانند ساير امور تعميراتي مسئله تخصصي و پيچيده بسيار دقيق و ظريف مي باشد. انجام تعميرات مانيتور بايد تا حد امكان به مركز خدمات پس از فروش برند مانيتور شما سپرده شود تا تعميرات مانيتور با استفاده از وسايل و ابزار دقيق و پيشرفته انجام شود و به نتيجه مطلوب برسيد و قبل از اقدام به انجام تعميرات مانيتور دقت كنيد كه دستگاه شما گارانتي دارد يا خير، زيرا در صورت اقدام به انجام هر گونه تعميرات مانيتور ديگر برگه گارانتي باطل مي شود.

مانيتور ها شامل دسته بندي هاي مختلفي مانند پزشكي، صنعتي، صوتي، گيمير و .. مي باشند حتي ساعت هوشمند نيز داراي مانيتور هستند و بدين صورت انجام تعميرات مانيتور نيز براي انواع مانيتور ها انجام ميشود و لزوما مختص به يك نوع خاص نمي باشند.

همانطور كه گفتيم مانيتور علاوه بر سيستم كامپيوتري در حوزه هاي مختلف به كار مي روند كه اهميت تعميرات مانيتور براي هر كدام متفاوت مي باشد كه در ادامه آن ها را بيان مي كنيم:

تعميرات مانيتور پزشكي

متخصصان داخلي بدن انسان براي به دست آوردن اطلاعات كافي از بدن انسان در مواقعي نياز دارند كه از داخل بدن عكسبرداري كنند و براي مشاهده نيز نياز به مانيتور مخصوص دارند و يا برخي تجهيزات پزشكي هستند كه واكنش بدن انسان را به صورت نمودار بر روي مانيتور نمايش مي دهند. بنابراين طبق اين توضيحات بايد مانيتور هايي كه كاربرد پزشكي دارند بسيار دقيق و حساس تنظيم شده باشند تا بتوانند نتيجه خوبي از آن ها گرفت به همين ترتيب تعميرات مانيتور پزشكي نيز بسيار دشوار مي باشد و نيازمند به متخصص تعميرات مانيتور است كه كاملا آشنا به تجهيزات پزشكي و براي انجام تعميرات مانيتور مسلط باشد.

 

تعميرات مانيتور صنعتي

مانيتور در صنعت كاربرد بسيار بالايي دارد و برخلاف ساير موارد مانيتورهاي صنعتي فقط مختص به نمايش اطلاعات نمي باشد بلكه دراراي مدار فرمان مي باشند كه به راحتي ميتوان خط توليد را كنترل كرد، بنابراين قابل برنامه ريزي هستند و براي راحتي كار قابليت لمسي را به صفحه نمايشگر اضافه كرده اند. طبق كاربردي و كارايي كه مانيتورها در صنعت دارند با خرابي مانيتور چرخه توليد دچار مشكل مي شود بنابراين تعميرات مانيتور براي اين حوزه بايد به شخصي سپرده شود كه بتواند در مدت زمان كمتري تعميرات مانيتور را انجام دهد و نتيجه مطلوب بگيرد. همچنين در انتخاب كارشناس براي انجام تعميرات مانيتور صنعتي بايد خيلي دقت كرد چرا يك بي توجهي در روند انجام تعميرات مانيتور باعث ميشود كه خط توليد متوقف شود و مانيتور هاي صنعتي خيلي هزينه بالايي دارد در صورتي كه با تعميرات مانيتور نتوان مشكل را حل كرد نميتوان ان را تعويض و يا جايگزين دستگاهي ديگر كرد.

 

تعميرات مانيتور ضبط ماشين

رانندگي مسير طولاني باعث خستگي مي شود. توليد ضبظ صوت و نمايشگرها داخل خودرو  مورد استقبال قرار گرفت زيرا راننده و همچنين مسافران ميتوانستند موزيك و فيلم مورد علاقه خود را تماشا كنند. طبق معمول هر وسيله بعد از مدتي دچار مشكل مي شوند و تعميرات مانيتور ضبط صوت مي تواند مربوط به دو بخش باشد، اول اينكه ضبط صوت را بررسي كنيم اگر مشكل داشت حل شود و مانيتور تست شود اگر مشكل حل شد ميتوان گفت كه از تعميرات مانيتور عبور كرديم ولي اگر با تعمير ضبط نمايشگر به حالت اول بازنگشت بايد تعميرات مانيتور در بخش نمايشگر ضبط صوت انجام شود تا دستگاه شما به حالت اوليه باز گردد.

 

تلويزيون ها سطح شهر

همه ما در پارك ها، كنار اتوبان ها و خيابان ها در سطح شهر مانيتورهاي بزرگي را مشاهده ميكنيم كه براي تبليغات و يا نمايش موارد مختلف به كار مي روند. اين نمايشگر ها از ديدو هاي نوري قوي ساخته شده اند بنابراين داراي نور بسيار زيادي مي باشند. تعميرات مانيتور براي اين مانيتور ها در بيشتر مواقع به دليل پيكسل هاي سوخته مي باشد كه در نمايشگر ايجاد مي شود و با چند روش ساده مي توان ان را رفع كرد.

 

مانيتور گيمر

امروزه مانيتور براي دستگاه هاي بازي حكم اصلي را دارد و ميتوان گفت جزء حياتي براي گيمر ها به شمار مي رود. همچنين توليد كنندگان نيز متناسب با نياز گيمر ها مانيتور هايي توليد كرده اند كه داراي سرعت پردازش بالايي هستند و عمق تصوير بالاتري دارند تا گيمر ها بتوانند با كيفيت بهتري بازي را تجربه كنند.

انواع مانيتور

تا به اين جا در مورد انواع مانيتورهاي توليد شده صحبت كرديم ولي نكته مهم اين است كه جنس اين نمايشگرها به چه صورت مي باشد. همچنين تعميرات مانيتور بستگي نوع لامپ هاي به كار رفته در مانيتور بستگي دارد. به طور كل نوع مانيتور است كه مسير كلي را براي تعميرات مانيتور مشخص مي كند. مانيتور با توجه به جنس لامپ تصوير و نمايشگر شامل چهار دسته بندي زير مي باشند:

  • مانيتور CRT

اولين مانيتور كه در سال 1970 به منظور نمايش متني براي كامپيوتر ها طراحي شد. داراي وزن زياد و همچنين سايز بزرگي بود. به همين صورت توليد مانيتورهاي CRT كه به مانيتور لامپ تصوير هم معروف بودند ادامه داشت و در هر سري سعي ميكردند موارد جزئي را بهبود ببخشند و فروش آن نيز در بازار رونق خوبي داشت. مانيتورهاي CRT در سايز 12-21 اينچ توليد شدند و در بازار رونق خوبي داشت اما اينچ هاي بزرگتر به دليل اينكه هزينه بالاتري نسبت به ساير مدل ها داشتند مردم از آن استقبال نكردند. مانيتورCRT داراي صفحه نمايش محدب و تخت است كه اكترون ها توسط يك ميدان مغناطيسي قوي كه در آن ايجاد شده است باعث روشنايي لامپ تصوير و نمايش تصوير ميشود. تعميرات مانتيور CRT معمولا مربوط به سوختگي قطعات و يا برد تغذيه مي باشد چرا كه ادابتور داخل مانيتور به كار رفته است و گرماي زياد توليد مي كند كه باعث آسيب به بردهاي دروني مي شود.

  • مانيتور LCD

مانيتور LCD با حجم كتري در حدود 4CM توليد شدند و به منظور كاهش لزوم انجام تعميرات مانيتور ادابتور را در بخش خارجي مانيتور قرار دادند و همچنين مصرف برق مانيتور LCD بسيار كاهش يافته است. در نمايشگر مانيتور LCD از لامپ هاي فلورسنت كريستال مايع استفاده شده است و براي اينكه ديد مناسبي از صفحه نمايشگر داشته باشيد بايد در زاويه مستقيم ان قرار بگيريد چون نور در قسمت مركزي بيشتر مي باشد و گوشهاي تصوير تيره تر مي باشد.

  • مانيتور LED

در مانتيورهاي LED از نسل جديد براي ساخت نمايشگر رونمايي شده است و از ديودهاي نوري براي ساخت استفاده كرده اند. در وزن و سايز ككتري نسبت به ساير مدل ها طراحي شده است.

  • مانيتور OLED

مانيتورOLED كه براي اولين بار شركت دل آن را به بازار معرفي كرد. طبق سه رنگ زرد، آبي، قرمز ميليون ها رنگ را پردازش ميكند و كيفيت فوق العاده FHD دارد و آسيب كمتري به چشم انسان مي رساند.

انجام تعميرات مانيتور

انجام تعميرات مانيتور كار ساده اي نمي باشد و هر شخصي نمي تواند آن را انجام دهد شايسته است به فرد متخصص سپرده شود اما با اطلاعات كافي مي توانيد متوجه شويد كه مشكل ايجاد شده براي مانيتور مربوط به كدام بخش مي باشد. مانيتور به طور كلي شامل چهار قسمت زير مي باشد:

1- بخش ظاهري و بيروني مانيتور كه شامل پنل و پايه مي شود.

2- بخش تغذيه مانيتور كه جريان كشي براي بخش هاي مختلف داخلي از آن انجام مي شود.

3- مين برد كه قطعات مختلف و آي سي ها بر روي آن مونتاژ شده است.

4- بخش درگاه هاي مختلف كه مي توان كابل به آن متصل كرد.

در ادامه شايع ترين معايبي كه نيازمند تعميرات مانيتور مي باشد را بيان مي كنيم:

خاموش شدن دستگاه  

 

ايجاد صداي مانيتور و پرش تصوير  

 

وقتي چراغ پاور روشن است اما مانيتور نمايش نمي دهد  

 

نمايش خطوط عمودي و افقي در صفحه  

 

 

هزينه تعميرات مانيتور

اگر شما براي انجام تعميرات مانيتور به نمايندگي معتبر يا خدمات پس از فروش برند مانيتور خود مراجعه كنيد، هزينه اي كه از شما بابت تعويض قطعات و تعميرات مانيتور انجام شده دريافت ميكنند در مقابل با كيفيت قطعات اصل كه به كار بردند و همچنين لوازمي كه براي انجام تعميرات استفاده كرده اند بسيار مناسب مي باشد. به طور كلي هزينه تعميرات مانيتور داراي مقدار مشخصي نيست و بستگي به مشكل ايجاد شده دارد.

بررسي عواملي كه باعث پيشگيري از خرابي مانيتور مي شود و همچنين در مدت زمان طولاني تري نياز به تعميرات مانيتور نمي باشد:

  • تا حد امكان مانيتور را كاملا از برق بكشيد و از حالت استند باي خودداري كنيد.
  • براي مانيتور از محافظ هاي برق استفاده كنيد كه نوسانات برق را كنترل كند.
  • سعي كنيد تهويه متاسب باشد تا مانيتور شما زياد داغ نشود.
  • آدابتور را روي فرش قرار ندهيد چرا كه ادابتور بايد خنك شود.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۱۳:۲۵ توسط:تعميرات موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :